На
својој седници Школски одбор је донео Кућни ред школе у коме су прописана правила
понашања ученика, родитеља, наставника и осталих запослених у школи.
Поштовањем
и применом одређених правила и одговарајућом организацијом рада школе
обезбеђују се: несметан рад, заштита школске имовине, општа и радна дисциплина
и доприноси се бољем успеху ученика и угледу школе.
У
школи су забрањене активности којима се угрожавају или омаловажавају групе и
појединци по основу расне, националне и верске припадности, односно политичког
опредељења, као и подстицање таквих активности. У школи није дозвољено деловање
секти, нити политичко организовање и деловање.
Документ
се састоји из следећих целина:
I. Правила понашања ученика. У овом делу наведене су дужности ученика и обавезе у процесу образовно-васпитног рада; дужности ученика као редара; дужности дежурног ученика редовно похађа наставу, стиче знања и овладава вештинама и уредно извршава друге у складу са Статутом школе и другим општим актима.
За
непридржавање прописаног, односно за повреду својих радних обавеза ученик може
да одговара дисциплински. Повреде обавеза ученика школе могу бити лакше и
теже.
Статутом
школе и Правилником о дисциплинској и матерјалној одговорности ученика
регулисане су васпитно-дисциплинске мере и начин њиховог изрицања.
Осим
навођења васпитно-дисциплинских мера прописано је да Школа похваљује ученике за
њихов допринос у остваривању боље дисциплине на часу, за развијање мођусобних
односа ученика заснованим на разумевању и сарадњи у одељењу или ван одељења као
и за развијање бољих међуљудских односа са другим ученицима. Ученике који
постижу изузетне резултате у образовно-васпитном процесу школа награђује на
крају школске године сходно финансијским могућностима у складу са законом и
општим актима. Затим је подробно образложено какви треба да буду односи међу
ученицима (засновани на међусобној сарадњи и помоћи, уважавању и поштовању
личности, пристојном опхођењу...), решавање међусобних неспоразума и сукоба
(начин њиховог решавања).
У
документу су дефинисане забране за ученике, као и права ученика која се
остварују у складу са позитивним међународним уговорима и конвенцијама,
законом, а школа је дужна да омогући услове за остваривање тих права.
II. Даље су дефинисана Правила понашања наставника,
које су њихове дужности у настави и као дежурног наставника, обавезе Одељењског
старешине, као и шта их чека, ако се не придржавају прописаног.
III. Један део документа садржи Правила понашања осталих запослених у школи (помоћно-техничко особље и радници у администрацији) и одговорности.
IV. Доста пажње у овом документу посвећено је Правилима понашања родитеља /старатеља, односно која су њихова права и обавезе у складу са законом. Сваки део подробно је описан и таксативно су набројана и права и обавезе свих субјеката у раду школе.
III. Један део документа садржи Правила понашања осталих запослених у школи (помоћно-техничко особље и радници у администрацији) и одговорности.
IV. Доста пажње у овом документу посвећено је Правилима понашања родитеља /старатеља, односно која су њихова права и обавезе у складу са законом. Сваки део подробно је описан и таксативно су набројана и права и обавезе свих субјеката у раду школе.